Translate

19 Temmuz 2014 Cumartesi

BODRUMLU OLMAK

HERKEZE MERHABA;

HAYELLERİMİZ BODRUM,

Dedik ve inşallah bu hayalimi en kısa sürede gerçekleştiririm diyerek ilk yazıma başlıyorum,

                                                     İŞTE İSTEDİĞİM HAYAT                                                            

Şubenin klimayla yaratılmış havasını koklarken, beynimden geçen görüntü sahil, burnuma gelen koku ise o sahilin huzurlu kokusu. Denizin, kumların...

Çoğu insanın hayalidir, emekli olduktan sonra bir sahil kasabasına, bir köye yerleşmek. Benimki farklı biraz. O kadar yaşlanmadan gerçekten bu korkunç şehir hayatını bırakmak.  Sevdiğim insanla beraber aşkım kendini bilir....Minik bir sahilde ufacık bir ev. Bahçesinde hayvanlarım. 3-4 masa. o küçük ...evin arka tarafında kendi odam. Ön tarafında ise bir salon. ve büyük bir mutfak. Rahatça yemek pişirebileceğim kadar genişlikte. Bahçemden topladığım taze fesleğenim, kekiğim, domatesim, biberim.. Mis gibi kokan yemekler ve güler yüzümüz.

Mesela bir günümüz şu şekilde geçebilir. Sabah erken uyanıp daha insanlar uyanıp deniz suyunu bulandırmadan yüzeriz bir kaç saat. Denize kafesi bırakıp bir kaç balık toplama umuduyla evime geçerim. Bahçemi temizler,  Kedim Dumana yemeğini verip, köpeğimle oynarım biraz. Ufak kümesimde bir kaç tavuğumun yumurtlayıp yumurtlamadıklarını kontrol edip, eğer varsa toplayıp güzel bir menemen yaparım aşkıma ve kendime . Orada edindiğimiz bir kaç arkadaşımız gelirler ziyaretimize. Hep geldikleri saatte ziyaretlerini gerçekleştirirler. Közde yapılmış Türk Kahvesi ikramımız ile şehirde boş yaşayan insan muhabbetlerinden uzak gerçekten dolu muhabbetler döner höpürdetirken kahveleri. Öğlen saatinde akşama gelecek olan müşterilerimiz için pişireceğimiz yemeklerin hazırlıklarını yaparız. Akşam üstü sahile tekrar gidip tanıdıklarımıza selam verip tek tek muhabbet ederiz onlarla. Biraz kitap okuruz yattığımız ılık kumun üstünde. Bir saat geçirdikten sonra evimize gider, akşama tamamen hazır oluruz. İnsanların gelmesini beklerken hazırdır her şeyimiz. Önce bir aile gelir, sonra ki ise kafa dinlemek için şehirden kaçmış bir çift. Hepsiyle tecrübelerimizi paylaşırız, hatta bazıları onlarla masada oturup onlarla muhabbet etmemiz için çağırırlar bizi masaya ve bir de büyük ya da küçük bir rakı ile. Gece olduğunda memnuniyetlerini belirtip bizi gene yalnızlığımıza ve huzurumuza bırakıp giderler.

Bunun çok sıkıcı olabileceğini düşünebilir bazılarınız. Her gün aynı şey sıkmaz mı diye aklından geçirenler. Evet bazen sıkıcı olabilir. Ama yaptığın her şeyden zevk alarak yapmak, her gün bir farklılık katmak hayatına heyecan verici... Sevdiğinde yanındaysa. Bunlar senin hayatına sıkıntıdan çok huzur, farklı deneyimler ve eğlence katar.

Bunu gerçekten istiyorum ve zamanı gelince gerçekleştireceğim. Yalnız olurum ya da yanımda benimle aynı hayali paylaşan sevdiğim olur. Bunu bilemem. Ama bunu yapacağım kesinlikle nettir!

BU YAZ GENE BODRUM

Biraz kendimden bahsedeyim ben 36 yaşındayım yaklaşık 12 yıldır. Bir finans kurumunda çalışıyorum sektörüm yorucu ve mesai saatlerinde iş hemen bitmeyen bir sektör. İşimi severek yapıyorum ancak bu işe birde İSTANBUL da yaşamak eklenince trafik, kalabalık, insanı iyice yoruyor ve yaşam sevincini öldürüyor. İstanbul a haksızlık etmeyeyim çok güzel ve özel bir şehir ancak ara sıra gelip gez melik bir şehir devamlı yaşandığında inanın bir zaman sonra işten vakit ayırabilirsen yada hafta sonları trafikle boğuşmaktan ve AVM lere gitmekten hiç bir sosyal hayat  kalmıyor. İstanbul da etrafı denize yeşillik pek yok ama yakın yerlere giderek bunu yapa bilirsiniz ama bazen haftalarca buna vakit ayıramıyor haftalarca deniz ve doğadan uzak kalıyorsunuz. O yüzden hayallerimi hep BODRUM süsledi ve bunun için yapıyorum bütün hesaplarımı bütün birikimlerimi inşallah gerçekleştiririm. He bide İstanbul da yalnız sanız daha da kötü gerçi benim bir oğlum var bütün yanlızlığımı alıyor.

Bu sene gene Bodrumda yaptık sevdiğimle tatilimizi tabi bodruma gediğiniz de klasik o yazıyı ( YOKUŞBAŞI'NA GELDİĞİNDE BODRUM'U GÖRECEKSİN . SANMA Kİ SEN GELDİĞİN GİBİ GİDECEKSİN. SENDEN ÖNCEKİLER DE BÖYLEYDİLER.AKILLARINI HEP BODRUM'DA BIRAKIP GİTTİLER.) HALİKARNAS BALIKÇISI.gördük ve akşamın da ve yolunda yorgunluğu ile suratımızdaki o kötü görüntü gülücüklere bıraktı. Her tatil bitişinde dönüş yolculuğu başladığın da aklımızı hep BODRUM da bıraktık beden yolda kafa düşünce cennet köşesin de.

Evet tatil başlar :) tatilimiz 7 gün gümbür gümbür her günü güneş, deniz, doğa ve bodrumu gezerek keşvederek geçti, gene araştırsım bazı esnaflarla tanıştım, konuştum  kafamda gene planlar yaptım. Ama hep bu mutluluğun sonu var tatil bitti.






Gezdik, dolaştık, dinlendik ve bitti artık dönüyoruz. Ve ben hep kendime sorduğum sorduğum soruyu gene ve gene kendime sordum seni İstanbul a bağlayan hiç bir şey yok neden bu sitresi bu kalabalığı şeçiyorsun yerleş BODRUM' a orada da çalıştığım kurumun şubeleri var. En azından işten sonra yada hafta onları kendime vakit ayırışın insanlar bodrum da hayatı yavaş yaşıyorlar. Hızlı değil daha dingin ve sakin bu sene kararım biraz daha ağır bastı 40 yaş demiştim ama daha erkene almaya karar verdim inşallah bu isteğim ve hayalim  olur.
İlk yazım inşallah beğenirsiniz benimle fikirlerini paylaşmak isteyen arkadaşlar yada fikir vermek istiyen arkadaşlardan yorum bekliyorum... :)

Bu arada sitemde takip ettiğim ve zevkle yazılarını okuduğum ( BODRUMLU HAYAT SERDAR BENLİ ) fikir alıp takip ediyorum.

1 yorum: